Procedure

Voorwaarden om te kunnen reageren:

  • een geldige inschrijving bij Woningnet regio Utrecht;
  • een maximaal inkomen van € 38.035 euro aan te tonen aan de hand van een inkomensverklaring 2017 van de belastingdienst;
  • een aantoonbaar beschikbaar bedrag van € 30.000 euro ten behoeve van de ‘klussen’.

Procedure:

  • Na sluiting van de reactietermijn (11 april 2019) zullen alle reacties nader bekeken worden.
  • Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd om naar het open huis te komen alwaar er gelegenheid is om de woning te bezichtigen, op te meten en om vragen te stellen aan de projectleider.
  • Daarna zullen de kandidaten een degelijk klusplan moeten schrijven met constructieberekeningen, calculaties en tekeningen.
  • Uit de ingezonden plannen zal een beoordelingscommissie een keuze maken.
  • Met de betreffende kandidaten die deze plannen gemaakt hebben worden dan gesprekken gehouden om een beter beeld te krijgen van de aspirant huurder en zijn/haar verbouwingsplannen.
  • Uiteindelijk zal er een winnend plan zijn. Met die aankomend huurder gaan we het plan omzetten in concrete werkzaamheden, wordt er een huurcontract getekend en maken we verdergaande afspraken. 

De klussen die moeten worden uitgevoerd zijn onder andere het isoleren van de muren (vanuit de binnenzijde), renoveren van de douche-, toilet, en toiletruimte, het vervangen van de elektra-, gas- en waterinstallatie vanaf de meter. Het wegbreken van de aanbouw aan de achterzijde van de woning en het herstellen van de entree van de schuur. 

De nieuwe huurder zal de woning binnen 6 maanden bewoonbaar moeten maken en het geheel binnen twee jaar afgerond hebben. Wij als verhuurder zullen regelmatig controle en overleg houden op en over de planning, technische uitvoering, kwaliteit en budgetten.

Uiteraard zullen wij als verhuurder ook een flink aantal zaken gaan uitvoeren zoals het vervangen van de begane grond vloer door een betonnen vloer met vloerverwarming, het plaatsen van een nieuwe cv-installatie, mechanische ventilatie, het plaatsen van HR++ isolatieglas, het vervangen van de elektra-groepenkast, het verwijderen en saneren van de losstaande schuur in de tuin, het verwijderen van de verf op de achtergevel.

Zodra het huurcontract getekend wordt en de sleutels overhandigd is, betaald de nieuwe huurder de eerste 6 maanden geen huur. Na deze periode zal de afgesproken huurprijs in rekening gebracht gaan worden.

Het gaat hier te ver om alle details weer te geven. In onze afspraken met de definitieve kandidaat zullen alle bijzonderheden besproken worden en contractueel vastgelegd worden.

Als u geïnteresseerd bent in het project en graag kans wil maken op ons aanbod, stuurt u ons dan een e-mail met daarin in het kort uw motivatie, naam, huidige adres, inschrijfnummer van woningnet Utrecht en de inkomensregistratie 2017 van de belastingdienst.

Ons e-mailadres is: verhuur@wbvmaarn.nl